Winnie Wong

Winnie Wong
Unit: S1
Major: Bahasa Cina (SK)
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera:

Search This Blog

Powered by Blogger.

Wednesday, February 3, 2021

Amali 6- Panning


Panning merupakan teknik fotografi yang digunakan untuk membekukan gerakan pada objek yang bergerak. Cara melakukan panning adalah dengan meggerakkan kamera searah dengan arah gerakan objek yang ingin difokuskan sehingga objek difokuskan sementara background menjadi kabur. Saya telah menggunakan telefon bimbit untuk mengambil gambar dengan menggerakkan telefon bimbit saya. Ini telah menambahkan kesukaran untuk mengambil gambar yang saya nak. Saya telah mencuba banyak kali dan akhirnya saya berjaya menghasilkan satu gambar yang menunjukkan arah objek yang difokuskan dan backgrund menjadi kabur. 


Pada 3/2/2021 Saya telah berlatih mengambil gambar semasa adik saya memandu kereta.

Aperture: f/1.79

Shutter speed: 1/40

ISO: 1650

Lens: Macro lens




0 comments:

Post a Comment