Winnie Wong

Winnie Wong
Unit: S1
Major: Bahasa Cina (SK)
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera:

Search This Blog

Powered by Blogger.

Wednesday, February 10, 2021

Proses Pembelajaran Teknik Fotografi


Proses Pembelajaran Teknik Fotografi

Sebelum saya menjalankan tugasan 1 untuk mengambil 10 set gambar, saya telah mencari dan membaca maklumat tentang teknik dan komposisi fotografi. Selepas saya mencari maklumat, saya telah memilih 10 teknik fotografi untuk mengambil gambar. Saya telah menggunakan 3 hari untuk menangkap gambar dan memilih gambar yang terbaik. Oleh sebab perjalanan Mco di kampung saya, jadi saya tidak dapat pergi ke taman atau tempat lain, jadi saya telah mengambil gambar di kawasan rumah saya. Ini telah memcabar saya untuk mengambil gambar yang membawa tema menjada dan memulihari alam sekitar. Jadi, saya perlu kreatif dan mengambil perlbagai jenis sudut untuk mengambil gambar yang sesuai. 


Berikut merupakan beberapa lokasi yang saya pilih untuk mengambil gambar.

Di taman bunga

Di belakang rumah saya

Di tepi jalan


0 comments:

Post a Comment